Yalı Spor Posta Gazetesi’nde!

posta gaz

Posta Gazetesi Ege Yaşam ekinde 5 Ekim Pazar günü yayınlanan röportajımızın ayrıntılarını sizlerle de paylaşmak istedik. Röportajın tamamını yazının devamında bulabilirsiniz. Keyifli okumalar.

 

‘Yalıspor, İzmir dışında da büyüyor’

Lider spor markalarıyla çalışan Yalıspor, İzmir’den sonra diğer illerde de atağa geçti. Her geçen yıl daha da güçlenen mağaza, bugün 50 şubesiyle hizmet veriyor

Karşıyaka Yalı’da 35 metrekarelik küçük bir mağazada, 1989 yılında yolculuğuna başlayan Yalıspor, bugün İstanbul’da dahil birçok ilde 50 mağazasıyla hizmet veriyor. Bir ay önce ise İstanbul’da ‘ilk spor çocuk mağazası’nı açtı. Mağazalarının yanısıra internetten satışla da dünya markalarını ülkenin ayağına getiren Yalıspor, gün geçtikçe daha çok büyüyor ve kurumsallaşıyor. Tüketiciye sundukları ürün çeşitliliği ile öne çıkan Yalıspor’un 2015 hedefleri arasında Anadolu’da spor mağazasının bulunmadığı yerlere de ulaşmak bulunuyor. Yalıspor’u bugünlere getirenler ise Yıldız ve Kuş aileleri. İşte Yıldız ve Kuş ailesi üyelerinden Yalıspor’un dünü, bugünü ve geleceği…

 

 – Yalıspor ne zaman kuruldu? Kaç mağaza var? Hangi kentlerde yer alıyorsunuz?

Yalıspor, 1989 yılında merkez Karşıyaka olmak üzere, İzmir’de kuruldu. Şu an Aydın, Afyon, Manisa, Denizli, Muğla, Eskişehir, Kütahya, Uşak, Bodrum, Fethiye, Marmaris ve Kuşadası‘nın yanısıra İstanbul’da da mağazalarımız var. Yalıspor bünyesinde 800’e yakın personel çalışıyor. Şirketimiz, insan kaynakları, pazarlama, muhasebe, finans, müşteri ilişkileri, satın-alma, satış ve bilgi işlem departmanlarıyla her geçen gün kurumsallaşma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Bugün birçok tüketicinin hizmet almaktan keyif duyduğu Yalıspor’un başarı hikâyesi 1989’da Karşıyaka Yalı’da 35 metrekarelik küçük bir mağazada başladı. Adını da bulunduğu caddeden aldı. Spor perakendeciliğinde mağazalarında birebir hizmetin yanısıra internetten satışla da, dünya markalarını tüm ülkenin ayağına getirdi. Böylece büyüme serüveni başlamış oldu. Sürekli büyümeyi ve gelişmeyi ana ilke olarak benimseyip dünyadaki lider spor giyim markalarını aynı çatıda toplamayı başardık. 1994 yılında Güzelyalı’da açtığımız mağaza ile bugün sayıları 50’yı bulan şubelerimizle ikinci halkayı bünyemize katmış olduk. İzmir dışındaki ilk mağazayı 2005’te Aydın’da açtık ve ciddi bir büyüme hamlesi gerçekleştirdik. Daha sonra 2012’de Eskişehir’de tüketicilerle buluştuk. 2014’te İzmir’den sonra İstanbul’da da ilk çocuk spor mağazasını açtık.

Farkındalığımızı gösterdik. Bugün 50 mağazamızda ciddi bir satış ağına sahibiz. Yılda sekiz milyon tüketici tarafından ziyaret ediliyoruz. Yalıspor markasının kurucuları arasında Kuş ve Yıldız aileleri yer alıyor. Köklü bir aile haline gelen Yalıspor’un başarısının arkasında, sayıları 800’e yakın personeli bulunuyor.

 

– Yalıspor hangi markalarla çalışıyor? Bünyesinde yer alan, öne çıkan markalar hangileri?

Nike, Adidas, Puma, Reebok, New Balance, Converse, Sperry, Levis, Speedo, Skechers, Wilson, Onitsuka Tiger, Lacoste, Tommy Hilfiger, Vans, Superga, Keen, Voit, Fabcare, Asics, FILA, The North Face, Salomon, New Era, Lotto, Cargo, Merrell gibi dünyadaki lider spor giyim markalarıyla çalışıyoruz. Türkiye’de Nike ve Adidas markalarının satışını yapan en büyük bayiyiz.

Bu arada, Yalıspor markasını güçlendiren diğer iş ortaklarımıza da teşekkür ediyoruz.

 

– Sektördeki rakiplerinizden sizi farklı kılan nedir? Siz kendinizi nerede konumlandırıyorsunuz?

Ürün çeşitliliğimizle rakiplerimizden ayrıldığımızı düşünüyoruz. Spor mağazacılığı olarak Yalıspor’un sektördeki büyüklüğü ve yeri, tartışılmaz boyutta. Ege Bölgesi hakim olduğumuz yer olsa da, farklı illerde açılan yeni mağazalarımızla her geçen gün büyüyoruz. E-ticaret olgusu gücümüze güç katan boyuta ulaştı. Ülkenin her yerine e-ticaret vasıtasıyla ulaşıyoruz.

 

– 2014 yılı sonuna gelmek üzereyiz. Sektörel boyuttaki genel değerlendirmenizi ve 2015 hedeflerinizi anlatırmısınız?

2014’te Ege dışında açtığımız mağazalarla büyümeye devam ettik. İstanbul’da bir ay öncesinde açılan ’ilk spor çocuk mağazası’yla farkımızı gösterdik. 2015 hedeflerimiz arasında, Anadolu’da spor mağazası bulunmayan yerlerde de olmak istiyoruz.E-ticaretle ilgili konuşmak gerekirse, e-ticarette de lider olabilmek temel hedeflerimiz arasında bulunuyor.

 

– Türkiye genelinde birçok mağazanız var. En çok alışveriş hangi kentte yapılıyor?

Üniversitelerin sayıca fazla olduğu şehirlerde satışlarımız yüksek. Spor, aktif, renkli, birbirinden bağımsız, değişik tarzda markaları bünyemizde bulunduruyoruz. Hedef kitlemiz her yaş grubu olmasına rağmen, özellikle genç nüfusun çok olduğu kentlerde mağazalara yoğun ilginin olduğunu söyleyebiliriz.

 

– Yeni açılan mağazalarla ilgili yorumlarınız neler?

İzmir dışında, İstanbul’da da etkinlik alanımızın gelişmesi bizi mutlu ediyor. Kıds, Skechers ve adidas olarak üç mağazayla İstanbul’da da hizmet veriyoruz. Yeniliklerle sektörde hızlı adımlarla ilerliyoruz.

 

– e-Ticaret üzerinden satış yapan bir firmasınız. Uygulama kaç yılında başladı ve e-Ticaret üzerinden yapılan satışın mağaza satışıyla karşılaştırıldığında markanıza etkisi nedir?

e-Ticarete 2011’de başladık. Bu sayede ulaşamadığımız kişilere ve adreslere hızlıca gidebiliyoruz. Şu an Yalıspor,  Türkiye’deki 50 mağaza içinde üst sıralarda yer alıyor. Günümüzde internet üzerinden alışveriş oldukça yaygın olduğu için e-Ticaret’in markamıza olumlu yönde etkisi olduğu kanısındayız. Türkiye’de e-Ticaret çok yaygın olmasa da, git gide gelişiyor; biz de Yalıspor olarak bu alanda daha fazla yatırım yaparak daha iyi yerlere gelmeyi hedefliyoruz.

 

05PEG06A.qxd

 

 

0

Bunları da beğenebilirsin