Hepimiz yoğun bir günün ardından kendimizi spor salonlarına attığımızda, en iyi performansı sergilemek isteriz. Spor sırasında hem enerjik gözükmek hem de en iyi performansı sağlamak istiyorsanız aşağıda size verdiğimiz adımları takip edebilirsiniz.

İyi bir gece uykusu- Stresli ve gergin olduğunuz zaman iyi bir uyku çekmek zordur. Spor yapmadan önceki uyku size iyi gelebilir. Rahat bir uyku sizi dinlendirir, iyi bir performans için uyku önemli bir etkendir.

ecde60810144cacfccf4f74a7febaf15

 

İyi beslenme- Spora başlamadan 2 veya 4 saat öncesinde dengelenmiş öğünler yemek önemlidir. Spor öncesinde hafif yemekler tercih etmelisiniz ve spordan önce yemek yememeye dikkat edin.

3bc8a83efc917f7754001a1191dfacfa

 Bol bol su tüketin- Spora başlamadan önce ve sonra su tüketmenin yanı sıra spor esnasında 15-20 dakikada bir su tüketmeye çalışın.

95b744e77ec131559ebd9df9587d52b9

Rahatlayın- Spora başlamadan önce rahatlamak size spor sırasında en iyi performansı sağlamak açısından yardımcı olacaktır. Spor öncesi gergin olmak, sizin spora odaklanmanızı zorlaştıracaktır.

5ceece8c151700542e29df357f047e8f

Esneyin-  Yapacağınız esneme hareketleri kan dolaşımını hızlandırarak vücudun esnekliğini arttırır. Kasılan vücudunuzla birlikte stresi de yumuşatır. 5-10 dakikalık yapacağınız ısınmadan sonra esneme hareketleri yapmalısınız.Vücudunuzun her iki tarafını da esnetmelisiniz.

esneme-hareketleri-spor4(1)

 

Yaptığınız Sporu Sevin- Severek yaptığınız her spor performans açısından sizi etkileyecektir. Tek yapmanız gereken size en uygun sporu bulmanızdır.

 

 

 

 

0

Bunları da beğenebilirsin