Hayatımızın her döneminde fit olmak ister, bunun için de çeşitli spor etkinliklerinde bulunuruz. Asıl önemli olan şey neyi hedeflediğimiz ve bu hedefimizin üzerinde nasıl ilerlememiz gerektiğidir. Biliyorsunuz ki öncelikle yapılan hatalardan birisi hareketin amacının ne olduğunu bilmeden bir yerden başlayıp devamını getirmek istenmesidir. Yağ yakmak için kardiyo yapıldığı gibi, sağlamış olduğu dayanıklılık ile vücut geliştirme hareketlerine de katkısı bulunmaktadır. Hadi gelin kardiyo nedir, nasıl yapılır ve bize faydaları nelerdir bir göz atalım.

Kardiyo Nedir?

Kardiyonun kelime anlamı kalp, kan dolaşımı ve akciğer sistemiyle ilgili olan Kardiyovaskülerin kısaltılmasıdır. Kardiyo, kalp ve akciğerin yoğun çalıştırılarak kalp ritminin yükseltilmesi yoluyla yapılmaktadır. Günlük boş zamanlarınızda rahatlıkla yapabileceğiniz bir egzersizdir, yeter ki siz isteyin.

 

 

Doğru Kardiyo Egzersizleri Nasıl Yapılmalıdır?
Tüm sportif faaliyetlerin başında doğru nefes alımı gelmekte, vücudu zorladığınız an nefes verip sonrasında almamız gerekmektedir. Hafif ısınma hareketleriyle vücudu açtıktan sonra kardiyo egzersizlerine başlamak en doğrusu olacaktır. Kardiyo, kalp ritminin belirli düzeyi üzerine çıkarak güçlenmeyi ve yağ yakımını sağladığı için dikkat edilmesi gereken güçlenmeyi sağladıktan sonra, yağ yakımı konusunda günlük kalori alımının da doğru şekilde belirlenmesi gerekmektedir.

 

Kardiyonun Faydaları

1) Yağ Yakımı: Kilo verme amaçlı kardiyo programı uygularken günlük kalori harcamasından daha fazla kalori alımı gerçekleşmesi durumunda kilo vermeyi beklerken alma durumuyla karşılaşabilirsiniz. Bu amacınızın dışına çıkan bir sorun olacaktır. Doğru bir beslenme ve doğru hareketler size daha fit olacağınız bir yaşam sağlayacak.

2) Performans Artırıcı: Kalp ritminin üzerine çıkarak zorlanması ve ciğerlerin açılmasıyla kalp kasları gelişecek, böylelikle kalp daha uzun yol alabilecek kan pompalaması yaparak parçalanmış besinler kan ile daha doğru şekilde dağıtılabilecektir. Vücut geliştirme hareketleri sırasında hissettiğiniz yorgunluğun azalmasını sağlayarak daha randımanlı ve uzun soluklu bir spor yapmanızı sağlayacak.

3) Sağlıklı bir Kalp: İyi bir kardiyo egzersizinden sonra vücut geliştirmede de olduğu gibi zorlanan kasların dinlenmesi gerekir. Tüm vücut geliştirme hareketlerinin ihtiyaç duyduğu sağlıklı bir kalp, kardiyo sonunda güçlenmiş olmasıyla size daha sağlıklı bir spor ve yaşam sunacaktır. Ayrıca sağlıklı bir kalp, kalp krizi gibi hastalıkları azaltarak yaşam kalitenizi artırır ve uzun süreli bir yaşam sağlar.

4) Fit Bir Vücut: Kardiyo programı sonucunda yağ yakımı sağlayarak vücudunuzun daha sıkı ve fit görünmesini sağlayabilirsiniz. Bölgesel yağlanmalar nedeniyle oluşan orantısız görünümü azaltır ve böylelikle daha şık ve havalı görünüm elde etmenize yardımcı olur. Aynı zamanda yaşam sürenizi uzatması dışında fizyolojik yaşlanmayı da geciktirebilmektedir.

5) Stres Yönetimi: Gün içerisinde bir çok olumsuzlukla karşılaşırız, bu bizde bir stres yaratır ve vücudumuz bu stresle savaşmak için adrenalin, dopamin ve noradrenalin salgılar. Bu hormonların sık sık salgılanması ve uzun süreli kalması bir çok sağlık sıkıntısına neden olmaktadır. Kardiyonun sağladığı sonuçlar stres hormonları salgılanmasını engeller ve böylelikle kalp hastalıkları, diyabet, hipertansiyon gibi bir çok hastalığın oluşumundan kurtulmuş oluruz.

Kardiyo İçin Yapılabilecek Hareketler

1) Koşu

kardiyo

Kardiyo hareketlerinin en kolay yollarından birisidir. Her türlü dağ sporları da dahil olmak üzere yürüş de ciddi kalori yakmamızı sağlayacak, ne kadar uzun süreli yürür veya hızlı koşarsanız yakacağınız kalori bir o kadar fazla olacak. Egzersizlere başlarken alıştırma hareketleri için de 15 dakika yapılan bir yürüyüş iyi olur.

2) HIIT

Yüksek Tempo Aralıklı Kardiyo anlamında olan bu hareket, performans hedeflerine ulaşmak için zorlu ve kolay aktivitelerin aralıklı olarak yapılmasıdır. Bu harekette en kısa sürede en fazla kaloriyi yakmak ana hedeftir.

3) İp Atlama

Küçüklüğümüzden bu yana bildiğimiz, ciddi bir kalori harcayıcı olan ve özellikle kadınların tercih ettiği bu aktiviteyi herkesin yapması gerekli. Koşu yapmış edası ile hareket ederek aynı zamanda zıpladığımız için güçlü bir kalori yakıcı haline gelmektedir.

4) Tabata

Kendini ağır bir tempoya hazır hissedenler için uygun olan programdır. Aksi takdirde sağlık sorununa yol açabilir. Protokollü bir HIIT programı olan bu hareket 4 dakikada sonuç aldırmaya odaklı çalışmaktadır. Toplamda 14 dakika süren bu antrenman 5 dakika ısınma, 4 dakika hareket ve 5 dakika da soğumadan oluşmaktadır.

5) Yüzme

Tüm kasların çalışmasını sağlayan bu hareket ciddi kalori yakıcı hareketlerden birisidir. Sıkıcı gelebilecek tüm hareketlerin aksine yüzme hareketiyle hem eğlenecek hem de kilo verebileceksiniz.
Kardiyo hareketlerini yaparken gerekli spor malzemelerini elde edebileceğiniz ürünlerimize kadınlar buradan erkekler de buradan ulaşabilir.

Bunları da beğenebilirsin