PLANK HAREKETİ NEDİR ?
Son zamanların en çok konuşulan spor egzersizi olan plank hareketi, özellikle kolay yapılabilir olmasıyla öne çıkıyor. Vücut ağırlığı ile yapılan egzersizlerden biri olan plank, belki de en kolay spor hareketidir. Hiçbir alete ihtiyaç duymadan kolay bir şekilde evinizde yapabileceğiniz bir harekettir.
PLANK HAREKETİ NASIL YAPILIR ?
İlk olarak üzerinize sizi sıkmayan rahat spor kıyafetlerinizi giymekle başlayalın.

Önce yüzükoyun yere yatın. Daha sonra dirsekleriniz 90 derece olacak şekilde pozisyon alın ve omuzlarınızla aynı seviye hizalayın. Vücudunuzu başınızdan topuklarınıza kadar düz bir çizgi olacak şekilde ayarlayın ve sadece ön kolunuzun ve ayak parmaklarınızın sizi destekleyecek pozisyona gelmesini sağlayın. Son olarak dirseklerinizin omuzlarının altında kalacak şekilde konumlanmış olduğuna emin olun.
Yaptınız mı? Cevabınız evet ise, şimdi hiç kıpırdamadan bu şekilde kalın. Bu harekette vücudunuzu sabit  bir şekilde kıpırdatmadan aynı pozisyonda bir süreliğine kalmanız gerek. Bu pozisyonda kalabilmek için, karın kaslarınızı kasmalı ve gevşetmemelisiniz. Nefes alış verişinizi  kontrol ederek yavaş ve düzenli bir şekilde nefes alıp verin. Bu, sizin daha uzun süre sabit kalmanıza yardımcı olacaktır.

PLANK HAREKETİNİN FAYDALARI NELERDİR?
Siz de içinizden “iyi tamam yapalım yapmasına da ne işimize yarayacak bu egzersiz?” diyorsanız yazının bu kısmı tam size göre!
– Plank hareketi omuz, boyun ve sırt kaslarınızı çalıştırır. Zamanla bu bölgeleri güçlendirerek bu kısımlarda oluşan sakatlık ve ağrıların oluşmasını engeller.
– Bacaklarınızdaki kasları geliştirerek daha sıkı bacaklara sahip olmanızı sağlar.
– Vücut esnekliğiniz artar.
– Alt ve yan karın kaslarınızı kasarak sıkılaşmasını sağlar.
– Kalça bölgeniz sıkılaşır.

Yazımız hoşunuza gittiyse egzersiz yaparken ihtiyacınız olan ekipmanlara buradan ulaşabilirsiniz.

Bunları da beğenebilirsin