Ofis Egzersizleri

Günümüzün büyük bir kısmını geçirdiğimiz ofislerde, masa başında geçen uzun saatler nedeniyle çok fazla hareketsiz kaldığımız bir gerçek! Özellikle kadınların ve erkeklerin en çok rahatsızlık duyduğu karın bölgesi yağlanmalarının temel sebeplerinden biri de saatlerce hareketsiz kalıyor olmak! Peki, ofis içerisindeyken bu durumu tersine çevirecek ve masanızın başında otururken bile kalori yakmanızı sağlayacak egzersizlerle tanışmaya ne dersiniz?

Ofis çalışanlarının rahatlıkla yapabileceği egzersizler,  sizleri motive etmenin yanı sıra kan dolaşımınızı hızlandırıyor, yağ yakmanıza yardımcı oluyor. Hatırlaması ve tekrarlaması kolay temel birkaç egzersizle siz de masanızın başından ayrılmadan daha verimli, enerjik ve dinamik hissedebilirsiniz. İşte bunun için yapmanız gereken 5 ofis içi egzersiz:

1. Önce esneyin! Oturduğunuz yerde el bilekleriniz, dirsek ve omuzlarınız aynı hizada olacak şekilde kollarınızı yukarı doğru gerin. Sanki başınızın üzerinde bir şey varmış gibi ona parmak uçlarınızla dokunmaya çalışın. 5 saniye bu şekilde kollarınızı gerdikten sonra serbest bırakın.

2. Ellerinizi sandalyenizin arkasında birleştirin. Önce kürek kemiklerinizi birbirine yaklaştırın. Sonrasında ise omuzlarınızı ve sırtınızı geriye doğru gerin. Gevşediğinizi hissedeceksiniz. Hemen arkasından da omuzlarınızla öne ve geriye olacak şekilde dairesel hareketler çizin.

3. Masanızın üzerinde işinize yarayacak küçük ağırlıklar bulundurun. Mesela su şişeleri… Telefon görüşmeleriniz esnasında ya da boş kaldığınız anlarda bu ağırlıkları yana ve öne doğru kaldırabilirsiniz. Telefonla konuşurken arada kolunuzu değiştirmeyi unutmayın ama 🙂

4. Sandalyenizde otururken aklınıza gelen her an, ayaklarınız yere düz bir şekilde basarken ayak bileklerinizi yukarı çekin ve aşağı itin. Bacaklarınızdaki kan dolaşımı bu hareket sayesinde artacaktır. Arada sandalyeden biraz ayağa kalıp 5 saniye bekleyip geri oturun. Bu squat hareketini en az 5 kez tekrarlayın. Squat hareketini yaparken bacaklarınızın omuz hizanızdan biraz daha açık ve sırtınızın da düz olduğundan emin olun.

5. Asansörden uzak durun! Fotokopi çekmeye, öğle molasına ya da bir arkadaşınızın yanına gideceğiniz zaman eğer ki birkaç kat çıkıp inmeniz gerekiyorsa bunu asansörle yapmayın. Ayakta durduğunuz ve adım attığınız her an egzersizlerinizden verim alma katsayınız da artmaktadır. Merdivenlerle dost olun. Kontrollü bir şekilde nefes alıp verin. Adımlarınızı nefesinize göre ayarlayın ve basamaklara sert sert basmak yerine yumuşak bir şekilde basın ve bir diğer basamağa geçerken hafif bir şekilde yaylanın.

Yürümek en temel egzersizdir. Öncelikle bunu unutmamalı ve elimize geçen her fırsatı yürüyerek değerlendirmeliyiz. 🙂 Egzersizlerin vücut yorgunluğumuzu azaltması, fiziksel ve ruhsal açıdan daha iyi hissetmemizi sağlaması için bir rutin haline getirebilmemiz oldukça önemlidir. Ofis egzersizlerinin tümünü 5’er tekrar olacak şekilde yapmamız mesai saatleri içerisinde yorgunluk nedeniyle düşen motivasyonumuzu geri kazandıracak temel metotların başında geliyor.

Unutulmaması ve atlanmaması gereken temel noktalardan biri de Yalı Spor Blog’da sizlerle paylaştığımız tüm bu egzersizler birer öneridir. Bu egzersizleri yaparken ya da egzersizlere rağmen geçmeyen ağrılarınız olursa mutlaka doktorunuza başvurunuz.

Sağlıklı ve spor dolu bir yaşama adım atmak için hiçbir zaman geç değildir! Spora dair aradığınız her şey yalispor.com.tr online mağazamızda sizleri bekliyor!

Alışverişe başlamak için buraya tıklayın!

2

Bunları da beğenebilirsin