Şüphesiz her spor seven insanın desteklediği, aynı onun gibi olmaya çalıştığı bir isim vardır. Bu isimlere teniste Rafael Nadal, basketbolda LeBron James, futbolda C. Ronaldo gibi çokça örnek verebiliriz. Belirli bir zaman sonra çok sayıda seveni ve hayranı olan ünlü ve başarılı sporcular sadece sevenlerinin değil, büyük markalarında dikkatini çekmeyi başarıyor. Çünkü sporcuların hitap ettiği kişi sayısı milyonlara ulaşınca haliyle markaların güzel reklam gelirleri elde etmesini ve markasını tüm dünyaya tanıtmasını sağlıyor. Her markanın neredeyse dünyaca tanınmış bir sporcuyla sponsorluk sözleşmesi var diyebiliriz. Fakat bazı sözleşmeler oldukça dikkat çekmeyi başarabiliyor. Bu sözleşmelere örnekler verebiliriz ancak bize göre en çok dikkat çeken sponsorluk sözleşmesi Nike’nin C. Ronaldo ile yaptığı sözleşmedir. Peki Nike neden C. Ronaldo’yu tercih etti, bu sponsorluk neden çok fazla dikkat çekti?

Nike, Phil Knight’nin öncülüğünde 25 Ocak 1964 yılında ABD’nin Oregon eyaletinde kuruldu. Fazlasıyla rekabeti seven Phil Knight, markasının gelişmesi ve tanınması için günümüze kadar birçok yıldız sporcuyla sponsorluk sözleşesi imzaladı. Özellikle yeşil sahalarda sponsor olduğu sporculardan ilk 11 uyarlandığında belki de rakip tanımayan bir kadro elde edilebilir.

Bu kadroda üstün performanslar sergileyen birçok isim bulunuyor ama herkes tarafından çok sevilen ve performansıyla göz dolduran bir isim var. “C. Ronaldo”. Yaptığı inanılmaz bilek hareketleri, güçlü şutları ve kazandığı başarılarla Ronaldo, tüm gözlerin onun üzerine çevrilmesini sağladı.Bu da onu milyonları aşan hayran kitlesine ulaştırdı. Bu sayede Nike’ın onu fark etmesini sağladı. C. Ronaldo’nun sahip olduğu sosyal medya hesaplarında hitap ettiği kesim şuan 346 milyon kişi ve bu sayı gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Sosyal medyalarda takipçi sayısı şu şekilde; Facebook 122 Milyon, Twitter 75,8 Milyon ve Instagram 149 Milyon kişiden oluşuyor. Bu kadar çok kişiye hitap edildiğinde C. Ronaldo reklam ve sponsorluk sözleşmelerinden oldukça fazla bir ücret kazandığını söyleyebiliriz.

Bir marka kendisini tüm dünyaya tanıtmak istediği zaman Ronaldo gibi milyonlara hitap eden bir kişiyle sponsorluk sözleşmesi imzalamalı. Nike, üstün bir strateji sergileyerek C. Ronaldo ile hayatı boyunca devam edecek olan bir sponsorluk sözleşmesi imzaladı. Bu sözleşme sonucunda 1 Milyar dolar alan Ronaldo, giydiği her ayakkabı, kramponu ve tshirtleri Nike’tan oluşuyor. Nike’nin Ronaldo’ya neden bu kadar uçuk bir rakam verdiğini merak edebilirsiniz. Hemen açıklayalım. Öncesinde de değindiğimiz gibi güncel verilerde Ronaldo 346 Milyon kişiye ulaşıyor. Böylelikle artık Nike’de tek bir sosyal medya paylaşımında milyonlara ulaşıyor anlamına geliyor.

Bu durumu bir de örnekle açıklayalım. Euro 2016 finalinde Fransa’yı 1-0 yenip şampiyon olan Portekiz, kupayı müzesine götürmüştü. Bu galibiyet sonrası C. Ronaldo instagram hesabından bir paylaşım yaptı. Tam olarak kesinliğinden bahsedemeyiz ancak bu paylaşım sonrası Nike, yaklaşık 5,8 milyon dolar reklam geliri elde etmiş oldu.

C. Ronaldo

Şuana kadar yaptığı sponsorluk sayesinde yaklaşık 500 milyon dolar gibi uçuk gelirler elde eden Nike, oldukça başarılı bir sözleşmeye imza attı diyebiliriz. Tabii bu kadar yüksek bir gelir elde etmesinde usta oyuncunun kazandığı kupaların da büyük bir etkisi bulunuyor.

Nike bu sözleşme sonrasında C. Ronaldo’nun lakabı olan CR7 temalı birçok ürün üretmeye başladı. C. Ronaldo’nun dikkat çeken şutları, gösterdiği performanslar ve kazandığı kupalarda her zaman ayağında onun için özel olarak tasarlanan kramponlar vardı. Sizde oynadığınız maçlarda veya gün içinde gezerken onun rekabetçi ve azimli ruhunu yaşamak istiyorsanız buradan sitemize gidip, CR7 logolu ürünlere bakabilirsiniz.

Bunları da beğenebilirsin