Pazartesiler, salılar, çarşambalar bitsin, bir an önce hafta sonu gelsin! Yoğun bir haftanın ardından, yanınıza arkadaşlarınızı alıp kendinizi doğa ananın kollarına bırakmak kadar rahatlatıcı bir şey olabilir mi? En sevdiğiniz, en rahat eşofmanlarınızı giyin; sırt çantanıza besleyici bir ya da birkaç öğün hazırlayın. Boş gününüzde ruhunuzu dinlendirmenin en güzel yolu trekking yapmaktan geçer!

Yemyeşil ağaçlardan, kuş seslerinden, tertemiz havadan ve masmavi gökyüzünden daha iyi bir motivasyon düşünemiyoruz. Yorucu toplantıları, stresli sunumları bir kenara bırakın ve arkadaşlarınızla bulunduğunuz şehrin en yeşil dağlarını parkur olarak değerlendirin.

Trekking nedir?

Trekking, doğa yürüyüşüdür. Doğanın engebeli arazilerini herhangi bir araç kullanmadan aşmak anlamına gelir. Uzun ve zorlu parkurları da kapsayabilir. Genellikle gruplar halinde gerçekleştirilen bu spor, solo trekking (bireysel) olarak da yapılabilir.

Trekkingi en çekici kılan şeylerden birisi, teknik bir koşu ya da yürüyüş olmaması. Dilediğiniz noktadan başlayarak, teknik ekipmana ihtiyaç duymadan trekking yapabilirsiniz. Spor salonlarının parkelerinden, şehrin asfaltından uzaklaşıp toprağı hissederek ve temiz havayı koklayarak spor yapmak, ruh ve vücut sağlığı açısından önemli bir seviyede olduğu uzmanlar tarafından kanıtlandı.

Etap Dereceleri

Zorluk Derecesi 1

Eğer ilk defa trekking yapacaksanız ya da çocuklarınızla doğa yürüyüşüne çıktıysanız, bu size daha uygun olacaktır. Gideceğiniz noktanın geniş ve ferah olmasına dikkat etmekle beraber, yükseklik ve eğimin az olmasına dikkat edin. Çıkışlar en fazla 100 m olmalıdır. Yürüyüşünüz 2 saati geçmemelidir.

Zorluk Derecesi 2

Hafif tempolu yürüyüş yapıyorsanız, sizin için yeterli bir seviye olacaktır. Bulunduğunuz noktanın eğiminin düşük, çıkışlarının en fazla 300 m olmasına dikkat edin. Zorluk derecesinden farkı, daha uzun bir yürüyüş söz konusudur. Yürüyüş süreniz 3.5 saati geçmemelidir. Uzmanların önerdiği yürüyüş aslında zorluk derecesi 2’dir.

Zorluk Derecesi 3

Eğim ile tanışmaya hazırlanın! Bulunduğunuz noktanın belirgin bir eğimi olmasına ve çıkışların en fazla 500 m olmasına dikkat edin. Sık ormanlık alanlar, taşlarla bezenmiş yamaçlar, dar patikalar bu dereceye uygundur. Yürüyüş süreniz en fazla 5 saat olmalıdır. İyi kondisyonlu ve sık yürüyüş yapan kişiler için uygundur.

Zorluk Derecesi 4

Yüksek eğimli ve çıkışların 700 m olduğu bozuk patikalar, zorluk derecesi 4 için uygundur. Toplam yürüyüş süresi 6.5 saati geçmemelidir. Sık ormanlık alanlardan yürümek, kayalıklar üzerinde yürümek ve derelerden geçmek gerekebilir. Tecrübeli ve iyi kondisyonlu kampçılar için uygundur.

Zorluk Derecesi 5

Dik eğimli, 1000 m’yi bulan çıkışları olan, kayalıklı ve zorlayıcı dar patikalardan, dikenli arazilerden yürümek gerekir. Pusula yardımınıza koşacaktır, çünkü ormanlık alanlar fazladır ve yön bulmakta zorlanabilirsiniz. Yürüyüş süresi en fazla 8 saat olmalıdır. Oldukça zorlayıcı olan bu parkurlar, yüksek kondisyonlu ve tecrübeli trekking yapanlar için uygundur.

Zorluk Derecesi 6

Yüksek eğimli, çıkışların 1500 m’yi bulduğu, iniş ve çıkışların fazla olduğu arazilerde yapılmalıdır. Yürüyüş süresi 8 saat ve üzeridir. Tırmanışları da kapsar. Yön bulma becerisi zorunludur. Teknik ekipmanlar ve uzmanlık gerektiren zorluk derecesi 6, tecrübeli, iyi yüksek kondisyonlu, bilgili ve disiplinli trekking yürüyüşçüleri içindir. Kamp yapmak gerekebilir.

Önemli Noktalar

  • Trekking yapmayı seçtiğiniz günün hava koşulları, zorluk derecenize göre büyük önem taşır. İleri seviyede bir trekking yürüyüşçüsü değilseniz, havanın temiz, aydınlık ve yağmursuz olmamasına özen gösterin. Kaygan zeminler, tecrübeli yürüyüşçüler içindir.
  • Eğer zorluk seviyeniz 3 ve üstüyse, kamp yapma ihtimalinizi göz önünde bulundurun ve yanınıza çadır ya da uyku tulumu almayı unutmayın.
  • Trekking yapmadan önce ihtiyaçlarınıza uygun bir sırt çantası hazırlamanız şart! Yürüyüş sürenizi göz önünde bulundurarak ihtiyacınız kadar besin ve su depolamayı unutmayın. Hazırladığınız öğünün besleyici ve hafif bir öğün olmasına dikkat edin.
  • Yanınıza alacağınız sırt çantanızın kumaşı çok önemli. İçine koyduğunuz besinlerin uzun yürüyüşleriniz boyunca aynı tazelikte kalması için nefes alabilen kumaştan olmasına dikkat edin.
  • Sırt çantanızın aynı zamanda hafif olması gerekir. Fazla ağırlık doldurmadan hazırlayacağınız çantanızın yürüyüş sırasında sizi rahat ettirmesi önemlidir.
  • Kış mevsiminde trekking yaparken, ısı yalıtımı yüksek fakat nefes alabilen kumaşlar tercih edin.
  • Spor ayakkabınız mutlaka uzun süreli yürüyüşlere uygun olmalı! Engebeli arazilere, yüksek eğimlere, kayalık tırmanışlarına ve en önemlisi saatler sürecek olan trekking yolculuğunuz boyunca sizi rahat ettirecek ayakkabılar tercih edin.

 

Bunları da beğenebilirsin