Spor Eğitmeni Gülsüm Vesves ile 5 Soru 5 Cevap

Her zaman sporu destekleyen ve sporcuların yanında olan Yalı Spor, GenGym spor eğitmenlerinden Gülsüm Vesves’e merak ettiklerinizi sordu!

Yalı Spor Instagram hesabımız ve diğer sosyal medya kanallarımız üzerinden bizlere ulaştırmış olduğunuz sorular arasından seçilen 5 soruya fitness eğitmeni Gülsüm Vesves‘in  ne yanıt verdiğini merak ediyorsanız yazımızı okumaya devam edin!

1- Cardiodan önce mi sonra mı fitness yapmayı önerirsiniz?

Bu öncelikle sizin hedefinize bağlı bir seçimdir. Eğer kilo vermek istiyorsanız benim önerim hem önce hem sonra cardio yapmanız şeklinde olur. Daha çok sıkılaşma hedefiniz varsa antrenman öncesi ısınma olarak cardioyu seçebilirsiniz. Ancak bu, antrenmanınızın şiddetine, süresine, sıklığına ve yoğunluğuna göre de değişir. Biz buna FITT prensibi diyoruz. Örneğin; o gün çok uzun bir fitness antrenmanı yaptınız, antrenman sırasında da tüm enerji depolarınızı bitirdiniz ve kendinizi yeterince iyi hissetmiyorsunuz. Böyle bir antrenmanın üzerine cardio yapmayı denerseniz yarardan çok zarar görebilirsiniz.

2- Pilates yaparken boyunda ve sırtta duyulan ağrıların nedeni nedir?

Genellikle bu çok sık gördüğüm bir problem. Özellikle masa başı çalışanlarda buna rastlıyorum. Ancak bunun başka nedenleri de olabilir. Yani herhangi bir rahatsızlığınız veya bir problem olduğu için bu ağrıları yaşıyor olabilirsiniz. Ya da hareketleri yanlış yapıyor da olabilirsiniz. Bu yüzden bir eğitmen gözetiminde çalışmanızı tavsiye ederim. Özellikle hissedilen ağrılarda mutlaka üyelerimi doktora yönlendiriyorum. Unutulmamalı ki biz fitness eğitmenleri doktor değiliz. 🙂 Problemler doktorlar tarafından saptandığı zaman çözüm için özellikle pilates ve kinesiyoloji metotlarını kullanarak üyelerime yardımcı olmaya çalışıyorum. Kısaca sorunlu bölgeyi önce doktora gösterdikten sonra doktorun raporuna göre doğru hareket seçimlerini beraber yapmayı tercih ederim. 🙂 Pilates yaparken kas ağrıları veya kası hissettiğiniz şekilde olan yanmalar tabi ki doğaldır. Bu kasınızın çalıştığı anlamına gelir. Pilates boyun ve sırt ağrılarına iyi gelen en iyi egzersiz çeşitlerinden biridir.

3- Pilates ile kilo verilir mi?

Evet, tabi ki verilir. Ancak bu düzenli yapmanızla doğru orantılıdır ve bu antrenmanlarla beraber düzenli bir diyete sahip olursanız kilo verebilirsiniz. Pilatesin içinde birbirinden farklı birçok antrenman metodu vardır. Tabi ki bunun ana metodu pilatesin kendi metodudur. Düzenli bir antrenman ve düzenli bir beslenme programına sahipseniz pilates ile kilo vermek mümkündür.

4- Ne sıklıkla Pilates yapılmalı?

Kişinin hedefine ve kişinin fizyolojisine göre bir antrenman programı çıkartılmalı. Bunun için tabi ki biz antrenörlere danışılmalı. Farklı antrenman çeşitlerini haftada 2 veya 3 gün  yapmayı öneriyoruz. Bununla beraber pilatesi haftada 2 veya 3 gün yapabilirsiniz. Tabi ki bunu 4’e veya 5’e de çıkartabilirsiniz. Ancak bu size yorgunluk verebilir. Bu yüzden 2 veya 3 gün pilates, 2 veya 3 gün cardio ya da çeşitli antrenmanları sizlere öneriyoruz.

5- Fitness yapmayı bırakınca kilo alınır mı?

Bu şehir efsanesi gibi bir şey! Eğer spor yapmayı genel olarak bırakır, spor yapmak yerine hareketsiz bir yaşamı tercih edip düzensiz ve sağlıksız beslenir, oldukça fazla yemek yerseniz evet kilo alırsınız. Size bir ütopya gibi gelebilir ancak fitness yapmak, sağlıklı beslenmek bir yaşam biçimidir. Bir hobi veya seçenek değildir. Fitness yapmayı tamamen hayatınızdan çıkartmak ve bir de fazla yemek yemek size elbette kilo olarak geri dönecektir. Ancak fitness yapmayı bırakmış olmanıza rağmen düzenli beslenir diyetinizi bozmazsanız herhangi bir sorun yaşamazsınız. Ancak siz, siz olun spor yapmayı bırakmayın.

Sorularımızı samimiyetle yanıtlayan spor eğitmeni Gülsüm Vesves’e teşekkür ederiz.

Yepyeni yazı ve röportajlar için Yalı Spor Blog’u takipte kalın.

2

Bunları da beğenebilirsin