Sabah uyandığınızda kendinizi iyi hissetmek, güne enerjik bir başlangıç yapmak ister misiniz? Uzmanlar daha kaliteli bir yaşam ve enerjik bir vücut için düzenli olarak spor yapmayı öneriyor.

 Bunun için spor salonlarına gitmenize gerek yok. Her gün evde yapacağınız kolay hareketlerle formda kalabilir; zinde ve sağlıklı bir yaşam sürerek hayat kalitenizi arttırabilirsiniz. İşte formda kalmanın 7 kolay yolu:

1. Yürüyüş: Eğer hava güzelse, dışarıda her gün yapacağınız 15 dakikalık tempolu yürüyüş, hem kalori yakmanızı  hem de  gün içinde kendinizi daha enerjik hissetmenizi sağlar. Hava koşulları uygun değilse, evde merdiven inip çıkabilirsiniz. Bu hareket bacak ve kalça kaslarını çalıştırdığından kalori yakmanızı sağlar.

yürüyüş

2. Mekik Çekmek: Mekik çekmek çoğu insanın yaparken zorlandığı, dolayısıyla da yapmaktan hoşlanmadığı bir egzersizdir. Doğru konumda mekik çektiğinizde zorlanmayacak ve kolaylıkla yağ yakabileceksiniz. Mekik çekerken vücudunuzu çok zorlamayın, ayaklarınızı düz veya duvara doğru uzatın. Dizlerinizi 90 derece bükün, ayak tabanlarınız yere temas etmeli. Karnınızı dizinize kadar çekerek mekik hareketini uygulamaya başlayın. Ayaklarınızı yerden kaldırmamanız en önemli noktalardan biri. Bu hareket hem kol kaslarınızı kuvvetlendirir , hem de karın kaslarınızı çalıştırır.

 mekik

3. Trambolin Üzerinde Zıplamak: Bu egzersiz karın bölgenizi ve bacaklarınızı çalıştırıp, sıkı bir karın, kalça ve güçlü bacaklara sahip olmanızı sağlar. Yapmanız gereken tek şey bir trambolin edinmek ve düzenli olarak zıplamak.

4. Jogging: Her gün yapacağınız düzenli ve tempolu koşu kalbiniz açısından çok faydalıdır. Evde televizyon izlerken veya müzik dinlerken de yapabileceğiniz bu hareket için ihtiyacınız olan tek şey bir çift ayakkabı.

jogging

5.Dizlerinizin Üstünde Kalkmak: Bacaklar ve kalça kasları  için yararlı olan bu hareketi sandalyede otururken de yapabilirsiniz. Bir sandalyenin önüne geçip kollarınız yere paralel şekilde kaldırın. Dizleriniz ayak parmaklarınızı geçmeyecek şekilde çömelip poponuzu sandalyeye değdirin. Kalça kaslarınızı sıkarak tekrardan doğrulun.Günde 3 set yapmaya çalışın.

45da158a8e77faf35b886a5397d5a38b

6.Ağırlık Kaldırma: Evde kolaylıkla yapabileceğiniz bu hareket için ihtiyacınız olan tek şey içi  dolu bir şişe veya teneke kutu. Şişeyi elinize alın ve kollarınızı dirsekten bükerek indirin kaldırın. Yaptığınız bu hareket kol kaslarınızı güçlendirir ve sizi formda tutar.

 7.Dans Etmek: Formda kalmanın en eğlenceli yollarından biri de dans etmektir. Dans kilo vermek isteyenler için harika bir egzersizdir. Kalbe çok büyük faydası vardır. Ruhunuzu tazeler ve enerjinizi arttırır.

dans

Yapacağınız bu hareketler için spor salonlarına gitmeye ve büyük  paralar ödemenize gerek yok. Bu hareketleri fazla efor sarf etmeden, evde kolaylıkla bulabileceğiniz aletlerle de yapabilirsiniz.

Yerinizden kalkın ve egzersiz yapmaya başlayın. 🙂

0

Bunları da beğenebilirsin