Yoğun tempo veya başka nedenlerden dolayı sporu evine getirmek isteyenlerden misiniz? Peki nedir bu evde spor? Neler yapılmalı ve yapılmamalıdır? İşte evde spor yapmak ile ilgili tüm cevaplar bu yazımızda.Disiplin gerektiren evde spor yapmayı çeşitli yönleriyle incelediğimiz yazımıza hoş geldiniz 🙂

1)Evde Spor Yapmak

Evinin sıcaklığından vazgeçemeyenlerin gerçekleştirdiği bu sağlıklı yaşam kriterlerinden biri olan sporun, evde disiplinli bir planlama ile meydana getirilmesidir. Tam da duyduğunuz üzere ciddi disiplin isteyen bir uğraş olmasıyla beraber araştırmalar gösteriyor ki,”doğru”’ yapıldığı takdirde spor sağlığımızı ciddi boyutlarda etkilemektedir.

2)Evde Spor Yaparken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Eve gerekli ekipmanları aldık. Beslenme planımızı yaptık. Artık spor yapmak için önümüzde hiç bir engel yok gibi duruyor. Sporumuza başlamadan önce dikkat etmemiz birkaç şey olacak. Öncelikle yapacağınız spor hareketlerini çok iyi anlamalısınız. Yaşınıza, kilonuza ve kronik hastalıklarınıza uygun olmayan hareketler sonucu, sağlığınızı tehdit eden durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.Gerekli bilgileri edindikten sonra evin bir köşesini spora ayırıp egzersizlerimize artık başlayabiliriz.

3)Evde Spor Nasıl Yapılır?

Evde spor dendiğinde akla gelen tek bir konu yoktur. Sizin ihtiyacınız olan spor hareketlerine bağlı olarak ekipmanlarınız da değişeceğinden ilk önce planlama yapılır. Planlamamızı yaptıysak sporumuza başlayabiliriz. Burası heyecan ve isteğin en yüksek olduğu noktadır. Şimdiden vücudumuzun olmasını istediğiniz halini görür gibiyiz değil mi? Emin olabilirsiniz ki, haftanın 5 ya da 6 gününde evde yapacağınız düzenli yarım saatlik spor, en fonksiyonel salonlarda, haftanın 2 günü yapacağınız spordan çok daha faydalıdır. Nasıl sorusuna cevap aradığınızın farkındayım. Lafı çok uzatmadan evde yapılabilecek spor hareketlerini buyurun beraber inceleyelim;

4)Evde Yapılabilecek  Sporlar

a) Plank;
Öncelikle altınıza bir mat serin. Dirseklerinizi 90 derece kırdıktan sonra, dirseklerinizi omuz hizasında dikerek parmak uçlarına kalktığınız bir hareket plank, düzenli yapıldığı takdirde özellikle karın bölgesi olmakla beraber kol ve sırt bölgelerinde gözle görülür gelişmeler gösterir.

Plank hareketi için gerekli ekipmana buradan ulaşabilirsiniz.

 b)Step-Ups;
Yere bir step tahtası koyun. İlk olarak step tahtasına ilk adımınızı atın. Daha sonra diğer bacağınızla tamamen tahtanın üzerine çıkın. İlk adımınız olan bacağınız ve arkasından diğer bacağınızı tahtadan indirin. Hareketi sırayla tekrarlayın. Bacak bölgesinde ciddi değişimler göreceğinize emin olabilirsiniz. Dilerseniz dumbbell kullanabilirsiniz.

Step tahtası ve daha fazlası için buradan ulaşabilirsiniz.

 c) Koşu bandı Ve Bisiklet İle Yapılacak Kardiyo;
Artık günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle istediğimiz yerde spor yapmanın kolay yolu olan ve son derece fonksiyonel olan koşu bantları ve bisikletler ile günün istediğiniz saatinde yapacağınız kardiyo sizi zinde tutacaktır.

evde spor

Bisiklet modelleri için buradan bilgi sahibi olabilirsiniz.

Koşu bandı modellerine buradan tıklayıp ulaşabilirsiniz.

d) Dumbbell Ve Bar İle Yapılan Ağırlık Çalışmaları;
Dumbbell’lar ve barlar ile vücudunuz şekle sokmak disiplin ve detaylı araştırma ister. Bilinçsiz yapılacak ağırlık egzersizleri sakatlıklara yol açabilir. Ama gerekli sabır gösterildiği takdirde alınan sonuçlar ile vücut yapınızın güçlü duruşu ile Marvel karakterlerine benzetilmesi işten bile değil. 🙂

Dumbbell edinmek istiyorsanız, tıklayarak Yalı Spor’u ziyaret etmenin tam zamanı!

Bar ve Flanş ekipmanları için, şimdi tıklayarak alışveriş yapmanın tam zamanı!

Spor yaparken giyebileceğiniz kıyafetler, çeşitli ekipmanlar ve daha fazlası için sizleri de Yalı Spor’a bekliyoruz.

 

Bunları da beğenebilirsin